První generace

aneb Jak to všechno začalo

Počátky Wolfensteinu

Wolfenstein přivedla k světu společnost Muse Software. Ta však vydala jen první dva díly a roku 1984 opustila tuto herní sérii. První díl Castle Wolfenstein byl vydán pouze ve verzi pro počítač Apple II. Jak Castle Wolfenstein, tak Beyond Castle Wolfenstein byly arkádové 2D hry, připomínající kupříkladu hru PacMan nebo první díl Prince of Persia. S myšlenkou prvního dílu Wolfensteinu přišel Silas Warner a o grafickou stránku věci se postaral John D. Benson.

Krok kupředu

Poté, co Muse Software upustila od dalšího vývoje Wolfensteinu, se této herní série chopila vývojářská společnost id Software se společnostmi Apogee Software a FormGen Corporation, které měli na starost publikaci. Tato spolupráce dala za vznik dodnes asi nejúspěšnější hry této série - Wolfensteinu 3D. (1)

Ten se stal ihned jednou z nejhranějších her té doby a dodnes zůstává významnou legendou, neboť se jedná průkopníka stříleček z pohledu první osoby. (3)

Použitá literatura

1 - Wolfenstein (series) [online], poslední aktualizace 5. dubna 2017 v 17:47 [cit. 25. 4. 2017], Wikipedie. Dostupné z WWW: < https://en.wikipedia.org/wiki/Wolfenstein_(series) >

3 - FROLÍK, Michal: Hry od počátků po současnost: Wolfenstein. Klasika, která definovala žánr [online], poslední aktualizace 9. září 2015 [cit. 25. 4. 2017], CDR hry. Dostupné z WWW: < https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-3-wolfenstein-klasika-ktera-definovala-zanr >

© 2017 Jakub Matula | Gymnázium J. K. Tyla v Hradci Králové
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky